Japoński koncern boleśnie odczuł koreański bojkot

Japoński koncern Asahi poinformował, że koreański bojkot sporo go kosztował.

Aktualizacja: 13.02.2020 12:58 Publikacja: 13.02.2020 11:32

Japoński koncern boleśnie odczuł koreański bojkot

Foto: Bloomberg

ula

Koncern Asahi Group Holdings poinformował, że bojkot konsumentów w Korei Południowej kosztował go w zeszłym roku aż 3 mld jenów (około 107 mln złotych).

Atsushi Katsuki, dyrektor wykonawczy koncernu, poinformował, że także w tym roku największy japoński browar notuje ogromny spadek sprzedaży swoich produktów w Korei Południowej.

Koreańczycy praktycznie przestali w zeszłym roku kupować japońskie piwo. W 2018 roku wartość eksportu japońskiego piwa wynosiła ponad 800 mln jenów. Korea Południowa była dotychczas jednym z największych rynków zagranicznych japońskiego piwa, a w 2018 roku przypadło na nią aż 60 proc. eksportu.

Koreańscy importerzy musieli zutylizować piwo ze swoich magazynów, ponieważ zapasy przekroczyły date przydatności do spożycia - informuje agencja Reutera.

Bojkot japońskich towarów w Korei południowej to pokłosie konfliktu o odszkodowania dla koreańskich robotników przymusowych z czasów II wojny światowej. W 2018 roku południowokoreański sąd nakazał japońskiej firmie wypłacić odszkodowania czterem byłym robotnikom przymusowym. Władze w Tokio uznały wyrok za niedopuszczalny i pokreśliły, iż sprawa rozliczeń została rozwiązana w 1965 roku.

W ramach retorsji władze w Tokio zdecydowały wzmożeniu kontroli południowokoreańskiego eksportu, a w sierpniu 2019 roku Japonia zdecydowała o wykreśleniu Korei z listy krajów uprzywilejowanych w stosunkach handlowych.

Zysk operacyjny Asahi w 2019 r. Spadł o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i spadł do 201 mld jenów. W tym roku firma prognozuje wzrost o 1 proc. do 203 mld jenów. Analitycy zakładali, że zysk koncernu wyniesie 242 mld jenów.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku