Medisept chce porządkować rynek

Największy polski producent środków do dezynfekcji dąży do zmian, które pozwolą uniknąć problemu ostrego niedoboru produktów biobójczych widocznego w pierwszych tygodniach pandemii.

Publikacja: 29.07.2020 21:00

Medisept chce porządkować rynek

Foto: Adobe Stock

Aż 1963 nowe produkty do dezynfekcji zarejestrowano od połowy marca do końca czerwca w związku z pandemią Covid-19. Ponad 340 z nich pojawiło się w czerwcu – wynika z danych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL), który w połowie marca maksymalnie uprościł procedury i otworzył szybką ścieżkę rejestracji tych wyrobów, by zapobiec rynkowym niedoborom.

– Dezynfekcja to wciąż kluczowa metoda walki z pandemią – podkreśla Grzegorz Cessak, prezes URPL. Przekonany jest o tym także największy w Polsce producent środków biobójczych, lubelska spółka Medisept, który jest też czołowym krajowym dostawcą do szpitali, a teraz zwraca uwagę na ryzyko związane z tymi dostawami. Jak zaznacza Przemysław Śnieżyński, prezes Mediseptu, chociaż udało się wyrównać braki rynkowe w czasie pierwszej fali pandemii, to bynajmniej nie zmniejszyło się ryzyko ponownego kryzysu w przyszłości.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd