Efekt pandemii: Stacje paliw pokonały kawiarnie

Ich udział w sprzedaży kawy pitej poza domem to już niemal 50 proc. Pandemia im mocno pomogła, podobnie jak sklepom spożywczym wyposażonym w ekspresy.

Aktualizacja: 11.02.2021 12:36 Publikacja: 11.02.2021 12:21

Efekt pandemii: Stacje paliw pokonały kawiarnie

Foto: Adobe Stock

Udział stacji paliw i sklepów spożywczych w kawiarnianym torcie urósł w trakcie lockdownu o 11 pkt. proc. do 47 proc. - wynika z badania OOH Cafe ARC Rynek i Opinia. Z kolei udział kawiarni i lodziarni spadł niemal o połowę w stosunku do czasu sprzed COVID-19 do 16 proc. - z 29 proc. wcześniej. Udział barów i restauracji także spadł - o 7 pkt. proc. do 13 proc.

Częściej kawę konsumujemy na stacjach, ale także przy okazji zakupów w sklepach spożywczych – wzrost o 6 pkt. proc., czyli niemal dwukrotny do 15 proc. udziału w rynku.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie