UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na właścicieli sieci handlowej Biedronka 60 milionów złotych kary. Powodem jest wprowadzanie klientów w błąd w sprawie pochodzenia produktów sprzedawanych w sklepach tej popularnej sieci handlowej.

Aktualizacja: 26.04.2021 12:00 Publikacja: 26.04.2021 10:55

UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

ula

Inspektorzy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalili, że wiele warzyw i owoców było sprzedawanych przez sieć jako pochodzące z Polski. To miało zachęcić klientów do zakupu. W rzeczywistości te produkty pochodziły jednak z innych krajów. Dochodzenie wszczęto w maju zeszłego roku.

Jako polski sprzedawano czosnek z Hiszpanii, seler z Niderlandów, czy cebulę z Francji. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował w oświadczeniu, że "postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały".

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach