Polacy kupują, platformy zarabiają

Przez pandemię liczba kupujących online wzrosła o 12 pkt proc., do 84 proc. Co trzeci klient zakupy rozpoczyna od platform internetowych.

Publikacja: 07.06.2021 21:00

Polacy kupują, platformy zarabiają

Foto: Adobe Stock

Pandemia zdecydowanie nakręciła rozwój handlu internetowego w Polsce, który – choć od lat mocno się rozwijał – to od ponad roku rośnie w tempie nawet ponad 30 proc. Przekłada się to także na wzrost liczby kupujących.

Z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, którego wyniki „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że odsetek e-kupujących w ciągu roku wzrósł z 72 proc. w 2020 r. do 84 proc. obecnie. Tymczasem jeszcze w czerwcu 2019 r. zakupy w sieci deklarowało jedynie 57 proc. ankietowanych. Z kolei 86 proc. z tych osób, które nie kupują w sieci i tak wykorzystuje ją do realizacji różnych aktywności okołozakupowych, m.in. poszukiwania inspiracji, opinii i informacji o produktach, wyszukiwania lokalizacji sklepu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd