Polacy wracają do biur. Zakupy dwóch grup towarów wystrzeliły

Sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu wzrosła o połowę, gdy Polska zaczęła przygotowywać się na luzowanie obostrzeń.

Aktualizacja: 25.05.2020 13:28 Publikacja: 25.05.2020 12:49

Polacy wracają do biur. Zakupy dwóch grup towarów wystrzeliły

Foto: Adobe Stock

Na zakupy w 20 tygodniu roku, czyli od 11 do 17 maja 2020 r. wydaliśmy o 8 proc. więcej pieniędzy niż przed rokiem, ale to jeszcze nie oznacza wzmożonych zakupów, bo wydatki mogła podwyższyć po prostu inflacja. Ciekawą zmianę zwyczajów widać jednak, gdy przyjrzymy się, jak bardzo zmieniło się zapotrzebowanie na poszczególne przedmioty z tygodnia na tydzień.

Zapowiedzi powrotu do biur sprawiły, że absolutnym rekordem wzrostów cieszyły się... kosmetyki do oczu. Te, jak policzył Nielsen, mogły się pochwalić skokiem sprzedaży aż o 45 proc. wobec tygodnia wcześniej. Ich tropem szły pozostałe kosmetyki do makijażu, których popularność w sklepach wzrosła o 28 proc. Nie samymi kosmetykami jednak człowiek żyje – piwo zanotowało wzrost sprzedaży o 18 proc.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd