Aktualizacja: 09.09.2020 14:50 Publikacja: 09.09.2020 14:47
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Mimo koronakryzysu sieci sprzedające głównie żywność czy produkty chemiczne rozwijają się prężnie, gdyż to właśnie dzięki przynależności do nich małe sklepy są w stanie dynamicznie reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe i oczekiwania klientów.
Liczba sklepów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych działających w Polsce z roku na rok topnieje, na koniec ubiegłego roku było ich ok. 95 tys., w tym ok. 8 tys. drogerii. Detaliści z branży FMCG już od ponad dwóch dekad toczą trudną walkę o klienta z międzynarodowymi sieciami, takimi jak Lidl, Biedronka czy Rossmann.
Aż 19 proc. kupujących w sieci zostało oszukanych w 2024 r. Jeszcze więcej zetknęło się z tym problemem wśród członków rodziny lub znajomych.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Promocje to wciąż główne narzędzie dla handlowców, by walczyć z konkurencją o klientów. Ich liczba rośnie. Ale np. markety budowlane czy drogerie zmniejszyły ich liczbę.
Handel w niedzielę i święta oraz w niektóre inne dni jest ograniczony. Jedna z handlowych niedziel w 2025 roku ma miejsce już w najbliższy weekend, 26 stycznia. Kiedy jeszcze zrobimy zakupy w niedzielę?
Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej Adidas zamierza zwolnić nawet 500 pracowników, w celu „uproszczenia działalności” – donosi CNBC. Firma miała ogłosić ten plan tuż po opublikowaniu zaskakująco dobrych wyników.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Promocje to wciąż główne narzędzie dla handlowców, by walczyć z konkurencją o klientów. Ich liczba rośnie. Ale np. markety budowlane czy drogerie zmniejszyły ich liczbę.
Ceny bananów w Rosji poszybowały o 96 procent więc do akcji wkroczyła rosyjska nauka. Uczeni ogłosili, że w rok wyhodują w Rosji banany i to taniej niż teraz kosztuje ich import z Ekwadoru.
Prezydent USA zapowiedział obłożenie od 1 lutego nową stawką celną wszystkich towarów z Meksyku i Kanady. Dotknie to wiele towarów i dużych producentów. Nowe stawki będą pogwałceniem ustaleń traktatu o wolnym handlu USMCA podpisanego 30 listopada 2018 przez USA (za pierwszej kadencji Trumpa), Meksyk i Kanadę, który miał obowiązywać od 1 lipca 2020 do 2036 roku.
Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza (CIA) oceniła, iż jest „bardziej prawdopodobne”, że wirus, który wywołał pandemię COVID-19, pochodzi z wycieku z laboratorium, a nie ze środowiska naturalnego.
Handel w niedzielę i święta oraz w niektóre inne dni jest ograniczony. Jedna z handlowych niedziel w 2025 roku ma miejsce już w najbliższy weekend, 26 stycznia. Kiedy jeszcze zrobimy zakupy w niedzielę?
Polski start-up Holi Health, uznany za jeden z 10 najbardziej innowacyjnych w obszarze zdrowia i wellness w UE, szykuje mocną ekspansję. Na celowniku są Włochy i Hiszpania.
System wczesnego wykrywania raka piersi to pomysł naukowców na skuteczną walkę z groźnym nowotworem. Badanie piersi będzie można wykonywać w przerwie na kawę, lub w trakcie robienia zakupów w centrum handlowym.
Pakiet Uproszczeniowy Omnibus to rozwiązanie wyczekiwane. Ale czy ułatwi życie firmom, raportującym kwestie zrównoważonego rozwoju? Czy przeciwnie: wprowadzi zamęt prawny i zagrozi ambitnym unijnym celom klimatycznym oraz społecznym?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas