Jubilerzy mocno pod kreską

Branża może być główną ofiarą spadku wydatków konsumpcyjnych. Apart chce z tym walczyć ogromną kampanią reklamową z udziałem dwóch najgorętszych nazwisk show biznesu.

Aktualizacja: 29.09.2020 21:09 Publikacja: 29.09.2020 21:00

Jubilerzy mocno pod kreską

Foto: Adobe Stock

Według danych GfK Polonia dla Poznania po pandemii sieci jubilerskie mogą średnio odczuć nawet 54-proc. spadek sprzedaży z 1 mkw. salonów w centrach handlowych. To zdecydowanie najgorszy wynik w całej gospodarce i choć dane dotyczą jednej aglomeracji, to można oczekiwać, iż podobny trend będzie widoczny gdzie indziej. Nawet jeśli z mniejszym natężeniem, to nawet gastronomia odczuwa mniejszy spadek obrotów w centrach handlowych. – Spadki wydatków konsumenckich w handlu będą zwiększać konkurencję między centrami handlowymi – komentował dane Przemysław Dwojak, senior director sales effectiveness w GfK. – Wciąż realną groźbą jest redukcja liczby sklepów w branżach najbardziej dotkniętych przez kryzys. To jeden z negatywnych skutków pandemii, z którymi starają się od wielu tygodni uporać najemcy i wynajmujący. Równolegle wzrost popularności kanału online może doprowadzać do odpływu klientów z centrów handlowych – dodał.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Zamykają się drzwi do Królewca. Rosjanie grożą zajęciem Litwy w jeden dzień
Handel
Biały Dom zawiesza cła na auta i części z Kanady i Meksyku. Na razie na miesiąc
Handel
Versace na sprzedaż. Dom mody może przejąć jego włoski konkurent
Handel
Warren Buffett o cłach Trumpa: Są aktem wojny. Z biegiem czasu staną się podatkiem
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni