Dlaczego Polacy zwracają zakupy? Powód jest prosty

Głównym powodem odsyłania internetowych zakupów nie są wady produkty, a fakt, iż klient po prostu się rozmyślił.

Aktualizacja: 20.10.2020 09:46 Publikacja: 20.10.2020 09:36

Dlaczego Polacy zwracają zakupy? Powód jest prosty

Foto: Adobe Stock

Jak wskazują właściciele sklepów internetowych w badaniu przeprowadzonym przez firmę merce.com ponad dwukrotnie rzadsze jest odsyłanie zakupów z powodu uszkodzeń i wad. Oznacza to, że konsumenci nauczyli się odróżniać zwroty od reklamacji i chętnie wykorzystują swoje prawa.

W większości polskich sklepów internetowych zwracanych jest mniej niż 5 proc. zamówień miesięcznie, a do 3 dużych e-sklepów wraca nawet mniej niż 3 proc. zakupionych towarów - wynika z raportu firmy merce.com. Jednak nawet niewielka skala zjawiska przy tysiącach wysłanych produktów generuje konkretne koszty.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych