Grupa EMF podałą w komunikacie, że w I kwartale jej sprzedaż jeśli chodzi o działalność kontynuowaną wzrosła 13 proc. do 610 mln zł. Marża EBITDA wzrosła 9 proc. do 248 mln zł, a strata netto 42 mln zł, 1 mln zł więcej niż w tym okresie rok temu.
Jeśli chodzi o działalność zaniechana czyli sklepy odzieżowe to sprzedaż spadła 45 proc. do 56 mln zł, przyniosły też 6 mln zł straty wobec 36 mln zł w tym okresie rok temu.
W ujęciu lfl czyli bez uwzględnienia wyników nowych sklepów w pierwszym kwartale sprzedaż grupy Smyk wzrosła 16,2 proc., a Empik 8,3 proc. Ogółem cała grupa zanotowała 12,6 proc. wzrost.
Segment E-commerce kolejny kwartał z rzędu zrealizował istotne wzrosty przychodów ze sprzedaży LFL (wzrost sprzedaży o 49 proc. rdr), istotnie wzrosły przychody ze sprzedaży wszystkich e-sklepów internetowych z portfolio grupy, w tym największe wzrosty przychodów ze sprzedaży zostały osiągnięte przez kluczowe witryny empik.com i smyk.com.
Na koniec I kwartału 2015 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 323,1 tys. mkw. i liczyła 585 placówek, z czego 137 placówek dotyczy działalności zaniechanej - 20 sklepów odzieżowych w Polsce, 116 szkół językowych oraz jeden sklep Smyk w Czechach.