Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia

Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej Adidas zamierza zwolnić nawet 500 pracowników, w celu „uproszczenia działalności” – donosi CNBC. Firma miała ogłosić ten plan tuż po opublikowaniu zaskakująco dobrych wyników.

Publikacja: 24.01.2025 18:17

Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia

Foto: Bloomberg

Adidas zdołał w tym tygodniu dwukrotnie zaskoczyć rynek. Po pierwsze, niemiecka marka, mająca za sobą kilka fatalnych lat, pochwaliła się świetnymi wynikami, które przebiły nawet prognozy jej własnych analityków.

W czwartym kwartale 2024 roku sprzedaż Adidasa poszybowała o niemal 24 procent, osiągając wartość prawie 6 mld euro, tymczasem eksperci spodziewali się około 5,3 mld euro. Zysk operacyjny firmy także zaskoczył – sięgnął 57 mln euro, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej marka zanotowała stratę w wysokości 377 mln euro. Cały 2024 rok Adidas zamknął z 11-proc. wzrostem sprzedaży do blisko 23,7 mld euro i ponad pięciokrotnym skokiem zysku operacyjnego – do 1,3 mld euro.

Adidas szykuje falę zwolnień mimo dobrych wyników. Pracę ma stracić nawet 500 pracowników

Drugie zaskoczenie – tym razem już nie tak pozytywne – przyszło ledwie dzień po ogłoszeniu doskonałych wyników Adidasa. Niemiecka firma poinformowała bowiem swoich pracowników, że… czeka ich duża fala zwolnień.

Czytaj więcej

„Francuski Adidas” w tarapatach. Gigant wyciąga rękę po pomoc

Firma nie zdradziła oficjalnie, ile osób straci pracę, ale stacja CNBC dowiedziała się ze źródła bliskiego sprawie, że plany zwolnień mogą objąć nawet 500 pracowników. Decyzja najbardziej dotknie zatrudnionych w siedzibie Adidasa w Herzogenaurach w Niemczech – firma wstępnie planuje zredukować tam siłę roboczą, liczącą obecnie 5800 pracowników, o blisko 9 proc. Decyzje co do dokładnej liczby likwidowanych stanowisk mają zapaść później, „w trakcie procesu”.

Adidas tłumaczy, że chce w ten sposób uprościć swoją działalność. Jak wyjaśnił rzecznik niemieckiej firmy w oświadczeniu przesłanym CNBC, obecny model operacyjny stał się „zbyt skomplikowany”, a cięcia etatów mają pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

„W celu zapewnienia Adidasowi długotrwałego sukcesu, zaczynamy teraz zastanawiać się, jak dopasować nasz model operacyjny do rzeczywistości, w której pracujemy. Może to mieć wpływ na strukturę organizacyjną i liczbę stanowisk w naszej siedzibie w Herzogenaurach” – wskazał rzecznik Adidasa.

„Zaczniemy teraz ściśle współpracować z Radą Pracowniczą, by mieć pewność, że wszelkie zmiany będą rozpatrywane z najwyższym szacunkiem i troską o wszystkich pracowników” – dodał.

Adidas zdołał w tym tygodniu dwukrotnie zaskoczyć rynek. Po pierwsze, niemiecka marka, mająca za sobą kilka fatalnych lat, pochwaliła się świetnymi wynikami, które przebiły nawet prognozy jej własnych analityków.

W czwartym kwartale 2024 roku sprzedaż Adidasa poszybowała o niemal 24 procent, osiągając wartość prawie 6 mld euro, tymczasem eksperci spodziewali się około 5,3 mld euro. Zysk operacyjny firmy także zaskoczył – sięgnął 57 mln euro, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej marka zanotowała stratę w wysokości 377 mln euro. Cały 2024 rok Adidas zamknął z 11-proc. wzrostem sprzedaży do blisko 23,7 mld euro i ponad pięciokrotnym skokiem zysku operacyjnego – do 1,3 mld euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Handel
Trump straszy, ale Amerykanie nie odetną się od Europy
Handel
Prezes największego banku USA o cłach Trumpa: Pogódźcie się z tym
Handel
Nowe zasady sprzedaży bananów. Koniec z owocami "premium"
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Handel
Słodycze w ubiegłym roku zdrożały najmocniej
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej