Do Polski wchodzi najbardziej luksusowa marka zegarków

Luksus jest tradycyjnie odporny na kryzysy. Teraz szuka sposobu na uodpornienie się także na koronawirusa.

Publikacja: 22.11.2020 21:00

Do Polski wchodzi najbardziej luksusowa marka zegarków

Foto: Bloomberg

Jubilerska sieć W.Kruk uruchomiła właśnie pierwszy salon zegarmistrzowskiej marki Patek Philippe. Rozmowy zajęły kilka lat. Istniejąca od 1839 r. marka to legenda – firma została założona przez polskich emigrantów: powstańca listopadowego Antoniego Patka i zegarmistrza Franciszka Czapka.

Obecnie produkuje w swoim zakładzie ok. 60 tys. zegarków rocznie. Mogłaby sprzedawać dużo więcej, ale jedną z dróg do sukcesu finansowego w branży luksusowych zegarków jest właśnie ograniczony dostęp wpływający na cenę. W 2019 r. na aukcji model Grandmaster Chime został sprzedany za 31 mln franków. Gdy rok temu pojawiły się pogłoski, że firma może zostać sprzedana, wyceny mówiły o 10 mld dol. przy przychodach ze sprzedaży ok. 1,5 mld dol. rocznie.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału