Biedronka niedawno zaczęła kampanię reklamową, w której chwali się, że nieustająco jest tańsza od głównego obecnie konkurenta. „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” dumnie ogłasza na plakatach i paragonach należąca do portugalskiego Jeronimo Martins sieć.
Dlaczego Lidl pozwał Biedronkę. Plakaty reklamowe z dodatkową informacją
Lidlowi chwytliwe hasło się nie spodobało i zdecydował się wystąpić na drogę sądową. A na czas trwania postępowania poprosił o zabezpieczenie sądowe w postaci nakazu zaniechania reklamy i usunięcia skutków popełnienia czynu zabronionego.
Czytaj więcej:
Efektem zgody sądu na zabezpieczenie są sytuacje, w których plakaty Biedronki są zaklejane, czasem w zabawny sposób, tak by uniemożliwić kontynuowanie przekazywania informacji, którą chciała przekazać Biedronka. Komornik sądowy nie usuwa bowiem plakatów, ale — jak informuje „Business Insider” - umieszcza na nich informacje o zajęciu przez komornika.
Efekt jest taki, że plakaty nadal wiszą, choć z dodatkową informacją, której odczytanie wymaga podejścia w bezpośrednie sąsiedztwo plakatu i uważne przyjrzenie się informacji na kartce w koszulce biurowej.