AliExpress i Temu. Polscy sprzedawcy mają tego dość

Platformy, jak Temu czy AliExpress, podbijają Europę dzięki niskim cenom, możliwym także dzięki ogromnemu wsparciu chińskiego rządu. Polscy sprzedawcy mają już tego dość i protestują.

Aktualizacja: 26.02.2024 21:00 Publikacja: 26.02.2024 03:00

AliExpress i Temu. Polscy sprzedawcy mają tego dość

Foto: Adobe Stock

Najpierw AliExpress, teraz Temu – chińskie platformy handlu internetowego zdobywają szybko nawet po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie. Ich kluczem do sukcesu są niższe ceny, co jednak wynika zarówno z niestosowania się do rygorystycznego europejskiego prawa, ale i ogromnego wsparcia rządu. W efekcie choćby koszty logistyczne mogą być niższe nawet o 50 proc., na tym się jednak nie kończy.

Dotacje i podatki

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Chiny o cłach Donalda Trumpa: „Rynek przemówił”. Żądają uczciwych konsultacji
Handel
Zachodni jubilerzy opuścili Rosję. Bogaci Rosjanie zwiększają zakupy
Handel
Mężczyźni częściej kupują pod wpływem chwili, kobiety częściej tego żałują
Handel
Najbogatszy stan Ameryki prosi kraje o zwolnienie z ceł. „Nie jesteśmy Waszyngtonem”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Donald Trump: Wietnam chce zredukować swoje cła do zera. Możliwe porozumienie