Chińskie Temu zapowiada zmiany w promocjach po skargach konkurentów

Chińska platforma zakupowa reaguje na głosy branży, że regularnie narusza unijną dyrektywę Omnibus w zakresie prezentowania cen produktów. Tłumaczy się krótkim czasem działania na polskim rynku.

Publikacja: 05.02.2024 11:55

Chińskie Temu zapowiada zmiany w promocjach po skargach konkurentów

Foto: Adobe Stock

W weekend na rp.pl opublikowaliśmy tekst z informacjami, że bijąca od kilku miesięcy rekordy popularności chińska platforma zakupowa Temu regularnie nie stosuje się do zapisów unijnej dyrektywy Omnibus. Od roku firmy podczas akcji promocyjnych muszą podawać także jaka faktycznie była najniższa cena danego produktu w ostatnich 30 dniach, co znacząco utrudnia takie akcje i oznacza dodatkowe obowiązki. Jednak nie dotyczy to Chińczyków, ponieważ na ich serwisie nie ma po prostu takich informacji, co zdaniem branży oznacza nieuczciwą konkurencję.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału