Pepsi przesadziła z cenami. Carrefour mówi: dość

Najmocniejszy wzrost cen popularnego napoju widać w hipermarketach. Francuska sieć uznała, że podwyżki są za wysokie i woli wycofać produkt z półek.

Publikacja: 12.01.2024 03:00

Carrefour wstrzymał sprzedaż towarów PepsiCo najpierw we Francji, a następnie w Belgii, Polsce, Hisz

Carrefour wstrzymał sprzedaż towarów PepsiCo najpierw we Francji, a następnie w Belgii, Polsce, Hiszpanii i Włoszech

Foto: AdobeStock

Carrefour najpierw we Francji, a później także w Polsce zapowiedział, że wycofa produkty koncernu z oferty, bo nie zgadza się na zaproponowane podwyżki. Nie wiadomo, jakiej były wysokości, niemniej dane cenowe za grudzień pokazują, że musiały być wysokie.

W grudniu według indeksu cen w sklepach detalicznych autorstwa WSB Merito i UCE Research w hipermarketach litrowa butelka Pepsi była aż o 31,5 proc. droższa niż przed rokiem, podczas gdy konkurencyjna Coca-Cola podrożała 13,5 proc. W dyskontach ceny Pepsi skoczyły o 26,9 proc., a u konkurencji tylko o 5,7 proc. Ogółem Pepsi zdrożała o 23,1 proc., podczas gdy Coca-Cola o 12,2 proc. Ta ostatnia jednak w niektórych sektorach handlu jest droższa niż produkt Pepsi. Inne sieci handlowe nie odpowiedziały, czy w ich przypadku negocjacje z PepsiCo również przebiegają tak ostro.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Zamykają się drzwi do Królewca. Rosjanie grożą zajęciem Litwy w jeden dzień
Handel
Biały Dom zawiesza cła na auta i części z Kanady i Meksyku. Na razie na miesiąc
Handel
Versace na sprzedaż. Dom mody może przejąć jego włoski konkurent
Handel
Warren Buffett o cłach Trumpa: Są aktem wojny. Z biegiem czasu staną się podatkiem
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni