Polacy akceptują używane prezenty. Nie tylko z powodu oszczędności

Coraz więcej osób szuka okazji w second-handach, tak stacjonarnych, jak i internetowych. Widać to w sezonie świątecznym.

Publikacja: 05.12.2023 03:00

Polacy akceptują używane prezenty. Nie tylko z powodu oszczędności

Foto: Adobe Stock

Popyt na artykuły z drugiej ręki nakręca podaż. Z danych OLX wynika, że spośród około 20 mln dodawanych każdego miesiąca ogłoszeń sprzedaży 2/3 dotyczą produktów używanych. Najdynamiczniejsze wzrosty odnotowują kategorie: Dom i ogród, Elektronika, Antyki i kolekcje – około 20 proc. rok do roku.

– U konsumentów chodzi z jednej strony o optymalizację budżetu, z drugiej o położenie nacisku na zrównoważony rozwój i kwestie ekologiczne, a także ograniczenie śladu węglowego i negatywnego wpływu na środowisko – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.

Czytaj więcej

Kłopoty dużej sieci polskich elektromarketów. Jest oświadczenie zarządu

– Racjonalne i przemyślane zakupy stają się drugą naturą Polaków. I nie planujemy tego zmienić nawet w gorącym okresie poprzedzającym święta. W praktyce oznacza to, że poszukując odrobiny luksusu, na który zwyczajowo pozwalamy sobie w tym czasie, nie ulegamy nagłym pokusom – przyznaje Konrad Grygo, analityk biznesowy OLX.

Platformy stale rosną i rozszerzają ofertę. – Rośnie zainteresowanie także produktami spożywczymi, takimi jak miody, kawy, świąteczne smakołyki domowej roboty (pierniki, przetwory, wędliny czy nabiał od lokalnych producentów), które konsumenci najchętniej odbierają osobiście – mówi Joanna Skowrońska, menedżer ds. rozwoju Allegro Lokalnie w Allegro.

Popyt na artykuły z drugiej ręki nakręca podaż. Z danych OLX wynika, że spośród około 20 mln dodawanych każdego miesiąca ogłoszeń sprzedaży 2/3 dotyczą produktów używanych. Najdynamiczniejsze wzrosty odnotowują kategorie: Dom i ogród, Elektronika, Antyki i kolekcje – około 20 proc. rok do roku.

– U konsumentów chodzi z jednej strony o optymalizację budżetu, z drugiej o położenie nacisku na zrównoważony rozwój i kwestie ekologiczne, a także ograniczenie śladu węglowego i negatywnego wpływu na środowisko – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Handel
Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty
Handel
Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy
Handel
Beko zamyka dwie fabryki AGD w Polsce. Zwolnienia pacowników
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Handel
Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki