Polacy coraz częściej chodzą na zakupy spożywcze

Odwiedzamy sklepy co dwa dni. W tym roku wszystkie sektory notują więcej odwiedzin niż rok temu. Najwyższy wzrost widać w przypadku supermarketów i dyskontów.

Publikacja: 23.10.2023 03:00

Polacy coraz częściej chodzą na zakupy spożywcze

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badania Proxi.cloud i UCE Research, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza, w trzech kwartałach 2023 r. ruch w sieciach wzrósł o 3,6 proc. r.r. Największy wzrost dotyczy supermarketów, które zyskały aż 11,5 proc. Tradycyjnie najmocniejsze dyskonty też idą w górę, ale o 10,3 proc., zaś hipermarkety o 1 proc. Sklepy osiedlowe, które i tak odwiedzamy najczęściej, zyskały skromne 0,3 proc. Mają one jednak aż ponad 60-proc. udział w ruchu, gdyż odwiedzamy je często tylko po pojedyncze produkty. Dyskonty z największym udziałem wartościowym odpowiadają za 20 proc. ruchu.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie