Lato w sklepach upłynęło na promocjach i walce o ceny

Sprzedaż rośnie głównie dzięki wynikom sklepów internetowych. Najmocniej wpływ ograniczeń w wydatkach konsumenckich czują sprzedawcy odzieży czy biżuterii.

Publikacja: 12.10.2023 03:00

Konsumenci nadal zmieniają swoje zwyczaje podczas zakupów

Konsumenci nadal zmieniają swoje zwyczaje podczas zakupów

Foto: AdobeStock

Z najnowszych wyników badania Mastercard SpendingPulse, o którym „Rzeczpospolita” pisze pierwsza, wynika, że w lipcu i sierpniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 9 proc. w ujęciu wartościowym. To głównie efekt lepszych wyników sklepów internetowych: w ich przypadku obroty w ujęciu rocznym wzrosły o 15,5 proc.

W poszczególnych sektorach sytuacja była mocno zróżnicowana. Mimo wysokiego tempa wzrostu cen w przypadku salonów jubilerskich sprzedaż wzrosła tylko o 1,2 proc., zaś w odzieżowych to 2,3 proc. Mocny, bo 17,8-proc. wzrost zanotował sektor gastronomiczny, ale to także efekt wyższych cen. Kluczowy w handlu sektor zakupów spożywczych w ujęciu wartościowym zanotował wzrost o 14 proc.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach