Znana polska firma odzieżowa wprowadza nową markę. Znamy szczegóły

Będzie rebranding sieci salonów jednej z najstarszych polskich marek odzieżowych - Wólczanka. To element strategicznego planu modowo-jubilerskiej Grupy VRG.

Publikacja: 11.10.2023 13:17

Znana polska firma odzieżowa wprowadza nową markę. Znamy szczegóły

Foto: Wólczanka

Grupa VRG (d. Grupa Vistula), czyli firma z Krakowa notowana na warszawskiej giełdzie, której znaczącym akcjonariuszem jest Jan Kolański, zajmująca się sprzedażą odzieży i biżuterii, zdecydowała się na ważny dla niej krok i właśnie go robi.

VRG przeprowadzi rebranding sieci dużych salonów prowadzonych pod marką Wólczanka – dowiedziała się "Rzeczpospolita". To element jej strategii na lata 2023-2025, aby zwiększyć przychody marki do ponad 180 mln zł dzięki jej odmłodzeniu o konsumentów z grupy wiekowej 25+.

Well na salonach Wólczanki

Rebranding Wólczanki, której korzenie sięgają 1948 r., rusza w najbliższy piątek - 13 października - i będzie przebiegał stopniowo. Główna zmiana sieci sprzedaży detalicznej Wólczanki to nowa marka.

Z naszych informacji wynika, że VRG wprowadza od piątku nowy szyld sklepów - Well.  Jak się dowiedzieliśmy, marka Well będzie marką, pod którą sprzedawana będzie tzw. oferta total look: gama produktów wychodząca poza koszule, które przez lata były flagowym produktem z metką Wólczanki.

Foto: VRG

Na temat rebradingu i strategii dla marek odzieżowych porozmawialiśmy z wiceprezes spółki Martą Fryzowską.

Tłumaczy ona, że chodzi o to, aby wprowadzić nowy porządek i ułatwić konsumentkom i konsumentom nawigację po ofercie odzieżowej grupy. Jakiś czas temu grupa VRG zaczęła rozbudowywać Wólczankę o duże salony z rozbudowaną ofertą. Według odpowiadającej za marki Vistula, Bytom i Wólczanka menedżerki badania VRG wskazują, że klientela Wólczanki zaczęła się gubić.

- Nasi klienci nie mają jasności, jeśli chodzi o format dużych sklepów z ofertą total look – mówi Marta Fryzowska. - Ten format nie ma pełnej oferty koszul z małych butików, natomiast pojawia się w nim duża część kolekcji casualnej, i to dla kobiet. To dla klientów poszukujących produktu omnichannelowo (niezależnie od tego, czy przez internet, czy w którymś z punktów stacjonarnych – red.) jest nie do końca jasne, bo klient nie widzi tego, co od zawsze kojarzyło mu się z marką Wólczanka. Dlatego podjęliśmy decyzję, by formatowi total look nadać odrębną nazwę – tłumaczy Marta Fryzowska. 

- Wprowadzenie konceptu Well Wólczanka to dla nas nowe otwarcie, w kontekście budowania oferty total look Wólczanki dla młodych ludzi w wieku 25+ - mówi Marta Fryzowska.

VRG nie rezygnuje jednocześnie z tradycyjnej, ugruntowanej już nazwy „Wólczanka”. Well i Wólczanka - przynajmniej na początek – będą występować obok siebie, choć nowy brand zdecydowanie będzie dominować. 

Czytaj więcej

Pracownicy Amazona zastrajkują w Czarny Piątek. Potężny cios w giganta

Wólczanka do rebrandingu. Zatrudnili twórcę Żapki Juush 

Szyld Well pojawi się zarówno w już istniejących, jak i nowych, ale tylko tych dużych salonach Wólczanki.

Na początek – od piątku – widoczny będzie w sklepie internetowym oraz w dwóch salonach w mniejszych miastach. Nowe logo zobaczą bywalcy galerii „Focus” w Zielonej Górze oraz wrocławskiej „Magnolii”. Do końca października nowy szyld pojawi się w istniejących salonach w Warszawie, w tym w galerii „Arkadia”, „Mokotów” oraz w „Promenadzie”, a także w Katowicach („Silesia”) oraz Rzeszowie.

Tylko pod nowym szyldem otwierane będą remontowane i zupełnie nowe duże salony marki. Na początek jeszcze w tym roku w krakowskiej „Bonarce” oraz w Płocku („Galeria Wisła”). Kolejne nowe salony powstawać będą już w 2024 r., w takich miastach jak Gdańsk, czy Poznań.

W 2024 r. rebranding Wólczanki będzie jednym głównych projektów marketingowych VRG, ale nie jedynym.

Marta Fryzowska nie zdradza nakładów na startujący właśnie projekt. Zapewnia również, że za nową architekturą loga i sklepów idą również inwestycje w ofertę odzieżową. Ma być kolorowo i ekologicznie. 

Logotyp Well z charakterystycznym „e” stworzył Edgar Bąk, autor m.in. loga Żapka Juush, nowego szyldu Pagedu, czy Oko.press. Z kolei za projekt wnętrz nowego konceptu sklepów Well Wólczanka odpowiedzialna jest pracownia Schwitzke Górski, utytułowana i zatrudniana przez detalistów z różnych sektorów - od odzieżowego, przez bankowy po RTV AGD.

Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Weszły w życie amerykańskie cła na unijną stal i aluminium. KE zapowiada odwet
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń