Przez oszczędności Polaków te sklepy zaczynają mieć problemy

Spada sprzedaż w efekcie konsumenckich oszczędności. Na dodatek coraz więcej klientów właśnie te kategorie chce kupować tylko online. Sklepom stacjonarnym coraz trudniej utrzymać poziomy sprzedaży.

Aktualizacja: 06.10.2023 06:19 Publikacja: 06.10.2023 03:00

Przez oszczędności Polaków te sklepy zaczynają mieć problemy

Foto: Adobe Stock

Największa grupa konsumentów właśnie zakupy sprzętu AGD i RTV oraz ubrań i modowych akcesoriów chce przenosić do kanałów internetowych. Z raportu Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w 2023 r. zrobiło tak już po 15 proc. ankietowanych. Z kolei takie plany na kolejne miesiące roku ma 9 proc. w przypadku elektroniki oraz 11 proc., jeśli chodzi o akcesoria i ubrania.

– W tym roku Polacy znacznie częściej przenoszą do sieci zakupy „dużych” kategorii zakupowych, jak RTV/AGD, moda, kosmetyki, produkty dziecięce, motoryzacja. W 2022 roku były to przede wszystkim zakupy rozrywki, czyli np. abonament do takich platform jak Netflix czy gry online, a także jedzenie z dostawą do domu i różnorodne szkolenia i kursy – wyjaśniają autorzy raportu.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę
Handel
Worldbox, czyli założyciel CCC ma nowy plan. „Podpiszę glejt na 5 lat”
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują
Handel
Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Handel
Czy 11 listopada sklepy są otwarte? Gdzie zrobić zakupy w Święto Niepodległości?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje