Orlen czeka do 3 października na oferty dotyczące przygotowania analizy rynku, by zebrać informacje o dostępnych na rynku innowacyjnych rozwiązaniach dla małoformatowych obiektów sprzedaży. - Zakres zapytania dotyczy usługi dostarczenia i operacyjnej obsługi konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG sieci Orlen - podał koncern.
Podkreślił, że aby bezpiecznie rozwijać koncepty handlowe, funkcjonujące poza stacjami paliw, zainteresowany jest przetestowaniem projektu samoobsługowych punktów sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG, czyli sklepu oferującego zakupy bez udziału sprzedawcy. Sklepy bezobsługowe to oferta, która podbija polski rynek już od kilku lat. - To efekt wyjścia naprzeciw potrzebom konsumentów, oczekującym często dostępu do oferty także w godzinach gdy inne sklepy są zamknięte - mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - To także efekt rosnących kosztów działalności, zarówno jeśli chodzi o wynagrodzenia pracowników jak i inne operacyjne. Dlatego wszelkie usługi związane z automatyzacją będą się coraz bardziej upowszechniały - dodaje.