W tym roku Dzień Dziecka będzie skromny

Co drugi Polak chce z tej okazji kupić najmłodszym prezent. Największa grupa planuje jednak dać gotówkę. Szaleństw zakupowych nie widać.

Publikacja: 29.05.2023 03:00

W tym roku Dzień Dziecka będzie skromny

Foto: Adobe Stock

1 czerwca to stały punkt w kalendarzu sieci handlowych, ponieważ z tej okazji zawsze planowane są przez Polaków dodatkowe wydatki. Z badania UCE Research dla Grupy SkipWish wynika, że 21,9 proc. Polaków chce z tej okazji wydać 50–100 zł, a 26,6 proc. planuje zamiast prezentu dać po prostu gotówkę.

– To jest dość zaskakujące, ponieważ od wielu lat Polacy głównie wskazywali na zabawki, słodycze i drobną elektronikę – mówi Maciej Tygielski, współautor badania z Grupy SkipWish. – Może to świadczyć o tym, że rodacy widzą, że za środki, za które mogliby kupić dany prezent, niezbyt wiele kupią, a więc decyzję zakupową cedują na obdarowanych. Tym samym pozbywając się problemu – dodaje.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd