Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

W pierwszym kwartale konsument robił zakupy w dużych sieciach 15 proc. częściej niż w 2022 r. Promocje robią swoje.

Publikacja: 08.05.2023 03:00

Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

Foto: Bloomberg

W efekcie częstszych wizyt w dyskontach, hipermarketach i supermarketach w pierwszym kwartale ruch średnio był wyższy 9 proc. Dominują dyskonty: odwiedziło je w tym czasie 92 proc. ogółu konsumentów – wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Powstał na podstawie analizy wizyt blisko 364 tys. konsumentów.

Jednocześnie statystyczny konsument był w takich sklepach o 15 proc. razy więcej niż rok wcześniej. Tylko hipermarkety pokazały nieznaczny spadek ruchu, o ok. 1 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Handel
Kanada odpowiada na cła Trumpa: Będziemy bronić naszego kraju
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Handel
Na święta ceny w sklepach znowu mocniej w górę
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście