Ogólnie najaktywniejszymi odbiorcami promocji z gazetek sklepowych są osoby w wieku 35-44 lat i zarabiające od 5 do blisko 9 tys. zł miesięcznie na rękę. Do tego blisko 86 proc. respondentów uważa gazetki za wiarygodne źródło informacji o cenach - wynika z badania UCE Research dla Grupy Blix.
Ponad 90 proc. Polaków przegląda gazetki sieci handlowych, a blisko 40 proc. korzysta z tego typu publikacji aż 2-3 razy w tygodniu. Co ciekawe, najczęściej przyznają się do tego konsumenci zarabiający powyżej 9 tys. zł - w tej grupie to 41,5 proc. Ponad 40 proc. ma też grupa z zarobkami 3-5 tys. netto., zaś osoby z najskromniejszymi zarobkami lub dochodami z innych źródeł wypadają w tym ujęciu słabiej niż średnia. Ogółem siła promocji jest wciąż ogromna.
Czytaj więcej
Marki własne Rossmanna wychodzą poza drogerie i trafią do szerszej sprzedaży w kilku krajach Europy.
– Ostatni rok upłynął pod znakiem szalejącej inflacji. Konsumenci gorączkowo wypatrują najkorzystniejszych ofert i dywersyfikują obszary poszukiwań dla porównania cen. Czasem kieruje nimi też ciekawość sezonowych promocji, które mogą być źródłem informacji o nowościach – mówi Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku handlowego.