Allegro zadowolone z wyników, rusza na podbój Czech

W 2022 r. sprzedaż na platformie wzrosła o niemal 16 proc. Firma szykuje się do uruchomienia czeskiej wersji Allegro, spodziewa się też dobrych wyników kwartalnych

Publikacja: 30.03.2023 08:01

Allegro zadowolone z wyników, rusza na podbój Czech

Foto: materiały prasowe Allegro

Wartość sprzedaży za pośrednictwem polskiej platformy wzrosła w czwartym kwartale o 14 proc. rdr do 14,4 mld zł. W całym roku wzrost wyniósł 15,9 proc. do 49,4 mld zł. Przełożyło się to na wzrost przychodów polskiej części biznesu Allegro o 26,5 proc. do 2 mld zł w czwartym kwartale i o 24,1 proc. do 6,65 mld zł w 2022 r.

Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 560 tys. r/r i przekroczyła w czwartym kwartale 14 mln, zaś średnia wartość sprzedaży na aktywnego kupującego na polskiej platformie wzrosła 11,3 proc. do 3,5 tys. zł. Skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła w czwartym kwartale o 41,2 proc. rdr do 708 mln zł. W całym ubiegłym roku skorygowana EBITDA zwiększyła się o 11,6 proc. do 2,31 mld zł.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd