Wysokie ceny ograniczają zakupy Polaków, ale e-sklepy się bronią

Tylko co trzeci kupujący online zmienił z powodu rosnących cen zachowania zakupowe. Nie kupuje mniej, kupuje ostrożnie.

Publikacja: 15.02.2023 03:00

Wysokie ceny ograniczają zakupy Polaków, ale e-sklepy się bronią

Foto: Adobe Stock

Szybko rosnące ceny spowodowały odpływ klientów ze sklepów i spadki sprzedaży, np. alkoholu, masła, elektroniki. Z badania OpinionWay, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że 92 proc. konsumentów odczuwa wpływ inflacji, a 62 proc. zdecydowanie. Mimo to aż 64 proc. z nich nie zmieniło swoich zachowań zakupowych w internecie.

Wyzwań nie brakuje

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie