Aktualizacja: 28.01.2025 02:59 Publikacja: 29.03.2023 14:13
Foto: Adobe Stock
Najczęściej przy okazji Wielkanocy kupowane są prezenty dla dzieci, najrzadziej dla rodziców i dziadków - wynika z badania PayPo, operatora płatności odroczonych. Upominki z tej okazji kupuje już 37 proc. Polaków, najpopularniejsze są słodycze, a kwota zakupu zazwyczaj mieści się w przedziale 50-100 zł.
Dodatkowo 31 proc. badanych przyznaje, że sporadycznie również kupuje prezenty z tej okazji co pokazuje rosnąca skalę zjawiska. Dla handlu to oczywiście doskonała wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie koniunktury i ograniczanie zakupów. Według badania kupowanie wielkanocnych prezentów jest najbardziej powszechne w województwie pomorskim, co potwierdziło aż 61 proc. ankietowanych. Na ten gest najrzadziej decydują się mieszkańcy łódzkiego - 43 proc. Pod względem obdarowywanych osób wyróżnia się województwo zachodnio-pomorskie, którego mieszkańcy najczęściej decydują się na upominki dla całej rodziny (43 proc.)
Aż 19 proc. kupujących w sieci zostało oszukanych w 2024 r. Jeszcze więcej zetknęło się z tym problemem wśród członków rodziny lub znajomych.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Promocje to wciąż główne narzędzie dla handlowców, by walczyć z konkurencją o klientów. Ich liczba rośnie. Ale np. markety budowlane czy drogerie zmniejszyły ich liczbę.
Handel w niedzielę i święta oraz w niektóre inne dni jest ograniczony. Jedna z handlowych niedziel w 2025 roku ma miejsce już w najbliższy weekend, 26 stycznia. Kiedy jeszcze zrobimy zakupy w niedzielę?
Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej Adidas zamierza zwolnić nawet 500 pracowników, w celu „uproszczenia działalności” – donosi CNBC. Firma miała ogłosić ten plan tuż po opublikowaniu zaskakująco dobrych wyników.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Oszczędzanie na paliwie podczas podróży staje się coraz ważniejsze dla kierowców planujących dłuższe trasy. Wysokie ceny benzyny i oleju napędowego skłaniają do poszukiwania skutecznych metod redukcji kosztów. Wdrożenie sprawdzonych technik pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, co będzie odczuwalne dla kieszeni.
Janusz Palikot jednak uzbierał i wpłacił 2 mln zł kaucji. Po niemal pięciu miesiącach opuścił w poniedziałek areszt śledczy we Wrocławiu, poinfomowała PAP. Czeka na niego syndyk i kilka tysięcy wierzycieli.
Firma Brand Finance opublikowała doroczną listę 500 najcenniejszych marek na świecie. W segmencie mody, biżuterii i zegarków nastąpiły spore roszady, a europejscy miliarderzy, kontrolujący znaczącą część tej branży, muszą przełknąć gorycz porażki.
Koronowane głowy w Europie od stuleci wybierają oficjalnych dostawców, którzy zaopatrują dwory królewskie w rozmaite towary. To często bardzo długie współprace, nierzadko liczące ponad 200 lat. Brytyjski król Karol III nieoczekiwanie zakończył jedną z takich współprac.
Trwa sądowy spór Bacardi z rządem Kuby o prawo do marki Havana Club. Sąd w Wirginii przychylił się do wniosku biura znaków towarowych USA oraz Cubaexportu i drugi raz odrzucił pozew Bacardi o prawa do rumu przejętego w czasie rewolucji Fidela Castro.
Owady trafią legalnie do pieczywa. Komisja Europejska zatwierdziła stosowanie sproszkowanych larw mącznika młynarka jako składnika żywności, w tym pieczywa. Rynek żywności z owadów się rozwija, działa tu prężnie także spółka z Polski.
Coraz chętniej sięgamy po miód, zwłaszcza zimą – wynika z danych Polskiej Izby Miodu (PIM). W 2023 roku statystyczny Polak zjadł średnio 1 kg tego produktu. Zapotrzebowanie jest tak duże, że mimo wzrostu produkcji konieczny okazuje się import.
W ostatnim roku liczba salonów fryzjerskich oraz kosmetycznych urosła o niemal 10 tys. Sektorowi sprzyja bogacenie się społeczeństwa. To dopiero początek tego trendu, wspieranego też przez turystykę oraz rynek hoteli i SPA.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas