„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Drugie życie odzyskanego z oceanów plastiku nigdy nie wyglądało tak uroczo.

Publikacja: 13.03.2023 15:10

„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Foto: www.oglivy.com

Wprowadzaniu nowej serii pluszaków Blåvingad do sieci sklepów Ikea towarzyszy zabawna kampania agencji Ogilvy, która podkreśla ich pochodzenie. Zrobione z recyklowanego plastiku pluszaki wyglądają jak delfin, sycylijski płetwal błękitny i orka, a towarzyszące im spoty reklamowe zabawnie nawiązują do pochodzenia odpadów, z których powstały.

Urocza pluszowa orka, zachęca na przykład: „możesz namalować mnie, jak francuskie dziewczyny”, nawiązując tym samym do hitu kinowego sprzed ćwierć wieku.  Z kolei delfin stwierdza, że jest „zwierzęciem imprezowym”, gdyż pochodzi od słomki i plastikowego kubeczka.

Kampanią z uroczymi pluszakami będącymi de facto drugim życiem wyrzucanego beztrosko plastiku Ikea chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Po pierwsze, chce promować nową serię zabawek, a po drugie chce wzmocnić swój wizerunek koncernu, któremu nie jest obca troska o środowisko i który zwiększa udział materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Czy to się udaje szwedzkiej sieci znanej także choćby z dbania o samowystarczalność energetyczną swoich sklepów? To już każdy klient musi ocenić sam. Na pewno kampania, która na razie, jak informuje serwis Nowy Marketing, pojawiła się w ZEA, Katarze, Egipcie i Omanie, może się podobać.

Foto: www.oglivy.com

Produkty z kolekcji Blåvingad są dostępne w Polsce, choć nie towarzyszy im kampania reklamowa. Orka, na przykład, kosztuje 49,99 zł.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku