W Polsce przybywa konsumentów z przymusu i cenoholików

Zmieniła się struktura konsumencka: największy udział mają klienci rozważni i pragmatyczni, ale przybyło też m.in. cenoholików.

Publikacja: 09.03.2023 03:00

W Polsce przybywa konsumentów z przymusu i cenoholików

Foto: Adobe Stock

Wyniki badania pracowni Kantar Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Pierwsze miejsce zajmują rozważni i pragmatyczni klienci – 22 proc. W ciągu roku ich odsetek spadł o 1 pp.

– Tacy konsumenci chcą kupować produkty znanych marek, ale w rozsądnych cenach. Racjonalnie podchodzą do tego, na co warto wydać konkretną sumę. Często szukają więc promocji. Spadek tego segmentu shopperów jest związany z pogorszeniem się sytuacji ekonomicznej. Podwyżki cen sprawiają, że część Polaków rezygnuje ze swoich ulubionych, markowych produktów. Jednak ta grupa wciąż pozostaje najmocniejsza, dlatego sieci handlowe powinny nadal oferować atrakcyjne zniżki na wysokopółkowe artykuły – przekonuje dr Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku