Wojna na masło. Kaufland uderza w Biedronkę i Lidla zaskakująco niską ceną

Sieci handlowe walczą o przyciąganie klientów oferując podstawowe produkty na specjalnych warunkach.

Publikacja: 03.02.2023 14:21

Wojna na masło. Kaufland uderza w Biedronkę i Lidla zaskakująco niską ceną

Foto: Adobe Stock

Promocje na masło wydają się być tym, czym sieci handlowe przyciągają klientów. Produkt ten świetnie się do tego nadaje, będąc w gronie produktów podstawowych i mających dość uniwersalne zastosowanie w kuchniach konsumentów, a do tego zdatny do długiego przechowywania.

Czytaj więcej

Inflacja czy oszustwo? Artykuły spożywcze maleją w oczach

Obecnie uderzenie w maślanej wojnie cenowej wyprowadził Kaufland, w którego sklepach można do końca piątki 3.02 kupić masło w cenie 2,99 zł za opakowanie 200 g. Wystarczy kupić dwie kostki masła, by skorzystać z tej promocji. Sieć wprowadza ograniczenie mające zapobiec wykupywaniu dużych ilości przez klientów – na klienta przypada maksymalnie 6 opakowań w promocyjnej cenie.

Mniej atrakcyjną cenowo, za to zdecydowanie dłuższą i bardziej dostępną promocję ma Lidl. Przez cały luty masło marki własnej Lidla można kupić po 5,79 zł za opakowanie 200 gramów masła 82 procent. Masło śmietankowe o zawartości tłuszczu 60 procent kosztuje przez cały miesiąc 4,99 zł za opakowanie. Na 3 lutego Lidl też przygotował reklamowaną tylko we własnej aplikacji promocję masła od firmy Mlekpol – przy zakupie trzech kostek jedna kosztuje 4,49 zł. W tym wypadku Kaufland zdecydowanie przebił ofertę Lidla.

Czytaj więcej

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Zabezpieczenia nawet na maśle i cukierkach

O swoje walczy też Biedronka, która do 4 lutego oferuje masło w cenie 4,79 zł za opakowanie 200 gramów. Oferta jest jednak dostępna tylko dla posiadaczy karty lub aplikacji Moja Biedronka. Największa sieć dyskontowa w kraju również wprowadziła ograniczenie – limit 6 opakowań dziennie na konto w programie lojalnościowym.

Również Auchan oferuje dla uczestników swojego programu lojalnościowego masło w promocyjnej cenie 4,99 zł za opakowanie. A Carrefour, który zalicza przy okazji wpadkę z promocją masła Mlekpolu przeceniając z 10,49 na 6,99 produkt, którego najniższa cena w ciągu ostatniego miesiąca wynosiła 5,99 zł, szykuje promocję na masło Mlekovity od 6 lutego dla uczestników swojego programu lojalnościowego – od 6 do 8 lutego będzie ono kosztowało 4,95 zł za kostkę pod warunkiem zakupu 3 sztuk.

Swoje promocje na masło mieli również mniejsi konkurenci. Ostatniego dnia stycznia masło marki własnej po 4,49 sprzedawała sieć Netto. Aldi oferowało przecenę masła Mlekovity z 8,79 na 5,79 zł.

Luty, przynajmniej na razie, upływa więc w sieciach handlowych pod znakiem masła jako ważnego magnesu na klientów.

Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń