Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Platforma w rok wydała ponad 50 mln zł na reklamę, niemal co trzeci Polak coś na platformie kupił, ale sprzedaż już zaczęła spadać. Rosły za to długi firmy.

Publikacja: 16.01.2023 03:00

Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Foto: Adobe Stock

Shopee rozpoczęło działalność w Polsce we wrześniu 2021 r., ale spółka została zarejestrowana w lipcu. Za te miesiące firma wykazała w sprawozdaniu ponad 27,6 mln zł straty netto. Danych za 2022 r. jeszcze nie ma, jednak firma była bardzo aktywna, jeśli chodzi po reklamę. Branża szacuje, że w rok wydała na nią ponad 50 mln zł – nie cennikowo, tylko realnie.

Shopee to największa platforma e-commerce w południowo-wschodniej Azji. W Europie nieznana, ale zmasowaną ekspansję zaczęła także we Francji i Hiszpanii – z nich wycofała się już w 2022 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Primark mocniej rusza w Polskę. Wyda 100 mln zł i otwiera nowe sklepy
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili
Handel
Luksusowe zegarki będą jeszcze bardziej luksusowe. Cena odstraszy kupujących?
Handel
Niedziele handlowe w 2025 roku. Kiedy wypadają? Pierwsza już w styczniu. Oto pełna lista
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Sylwester 2024/2025. Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych