Zakupy na ostatnią chwilę to już polska tradycja

Choć w tym roku Polacy starają się oszczędzać na zakupach świątecznych, to aż połowa z nich potrzebne produkty kupuje w ostatnich dniach przed Wigilią. 71 proc. wybiera sklepy stacjonarne.

Publikacja: 21.12.2022 03:00

Zakupy na ostatnią chwilę to już polska tradycja

Foto: Adobe Stock

Pandemia spowodowała zmiany zwyczajów zakupowych polskich konsumentów w okresie świątecznym. Zmienili oni także miejsca zakupów, zwłaszcza towarów spożywczych. Teraz wszystko w zasadzie wraca na stare koleiny, choć pewne przepływy kupujących pomiędzy kanałami sprzedaży następują.

Aż 71 proc. klientów świąteczne zakupy spożywcze zrobi w sklepach stacjonarnych – wynika z badania UCE Research i Grupy Blix. To wciąż ogromna grupa, ale mniejsza o 9 pkt proc. niż przed rokiem. Zwolenników wyłącznie internetowych zakupów żywności jest jedynie 2 proc., co i tak oznacza kilkukrotny wzrost z 0,5 proc. przed rokiem. Coraz liczniejsza jest natomiast grupa wybierająca w różnym natężeniu oba te kanały – to już 25 proc., co oznacza wzrost o 7 pkt proc.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Polacy mniej kradną w sklepach. Przynajmniej oficjalnie
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego