Aktualizacja: 13.05.2025 06:57 Publikacja: 07.11.2022 09:59
Foto: Adobe Stock
Opłaty dodatkowe są pobierane przez sieci handlowe na przykład z tytułu usług marketingowych w ramach wsparcia sprzedaży. To dodatkowe płatności za lepsze miejsce na półce czy promocje w ramach gazetek reklamowych. To czasami także usługi informatyczne związane ze wsparciem technicznym, cyfryzacją gromadzenia i przepływu dokumentów oraz danych pomiędzy siecią a dostawcą jak również usługi logistyczne czy laboratoryjne.
Badanie rynku przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów objęło 35 podmiotów prowadzących 52 sieci handlowe, każda pobierała od dostawców opłaty za usługi dodatkowe. W latach 2016-2020 szacunkowa łączna wysokość przychodów z tego tytułu wyniosła około 5 mld zł rocznie. Ponad 97 proc. kwoty uzyskiwanych przychodów przypadało na 12 sieci.
350 sklepów, 300 tys. metrów kwadratowych powierzchni – w takim tempie chce rozbudować w tym roku sieć sprzedaży...
USA i Chiny zgodziły się podczas negocjacji w Genewie na wzajemne obniżenie karnych ceł o 115 pkt proc. na 90 dn...
USA i Chiny osiągnęły porozumienie w sprawie ograniczenia deficytu handlowego, twierdzą urzędnicy amerykańscy. S...
Na wypadek fiaska negocjacji z Trumpem, Komisja Europejska tworzy warty 95 mld euro wykaz towarów importowanych...
Sekretarz skarbu Scott Bessent oraz przedstawiciel handlowy USA Jamieson Greer rozpoczęli spotkania w Genewie z...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas