Polacy kupują mniej, inflacja uderza nawet w zamożnych

Choć konsumenci wydają coraz więcej, to kupują coraz mniej. Przez rosnące ceny nawet najzamożniejsi zmieniają zachowania zakupowe.

Publikacja: 24.10.2022 03:00

Polacy kupują mniej, inflacja uderza nawet w zamożnych

Foto: Adobe Stock

Od początku roku do końca sierpnia ilość sprzedanych produktów FMCG (dóbr szybkozbywalnych) zmalała o 1,6 proc., choć ich wartość wzrosła z powodu wyższych cen o 9,5 proc., wynika z danych GfK Polonia. W kolejnych miesiącach można oczekiwać przyspieszenia trendu.

– Konsumpcja spada, inflacja i wysokie ceny to główne wyzwanie wskazywane teraz przez konsumentów – mówił Michał Maksymiec, dyrektor z GfK Polonia. Oznacza to wielkie zmiany w strukturze zakupów, rośnie udział marek własnych, odpowiadających za 21 proc. To jest także efektem ogromnego wzrostu kanału dyskontowego, odpowiedzialnego za 40 proc. rynku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity