Aktualizacja: 16.02.2025 15:42 Publikacja: 24.10.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Od początku roku do końca sierpnia ilość sprzedanych produktów FMCG (dóbr szybkozbywalnych) zmalała o 1,6 proc., choć ich wartość wzrosła z powodu wyższych cen o 9,5 proc., wynika z danych GfK Polonia. W kolejnych miesiącach można oczekiwać przyspieszenia trendu.
– Konsumpcja spada, inflacja i wysokie ceny to główne wyzwanie wskazywane teraz przez konsumentów – mówił Michał Maksymiec, dyrektor z GfK Polonia. Oznacza to wielkie zmiany w strukturze zakupów, rośnie udział marek własnych, odpowiadających za 21 proc. To jest także efektem ogromnego wzrostu kanału dyskontowego, odpowiedzialnego za 40 proc. rynku.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Kurs akcji CCC rośnie we wtorek nawet o prawie 14 proc. To reakcja inwestorów na najnowsze informacje z obuwniczo-odzieżowej grupy.
Co dziś nowego w prawie i gospodarce? Co opublikowano w Dzienniku Ustaw, jakie akty prawne wchodzą w życie, jakie ważne interpretacje wydały sądy, co ogłosił GUS, a co zapowiedział rząd? Oto subiektywne kalendarium dla profesjonalistów.
W obliczu wysokich cen ryżu spowodowanych problemami z zaopatrzeniem rząd w Tokio poinformował, że w marcu zacznie uwalniać 210 tysięcy ton metrycznych tego podstawowego produktu ze swoich rezerw awaryjnych, mając nadzieję na poprawę sytuacji na japońskim rynku.
Inflacja konsumencka wyniosła 5,3 proc. w ujęciu rocznym w styczniu 2025 r., według wstępnych danych, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). To oznacza, że roczna dynamika cen jest najwyższa od grudnia 2023 r. i wyższa od prognoz.
Stopa inflacji w Niemczech, mierzona jako zmiana wskaźnika cen towarów i usług konsumenckich (CPI) w styczniu 2025 r., wyniosła +2,3 proc. W grudniu 2024 r. inflacja była nieco wyższa i wyniosła +2,6 proc.
PKB Polski w czwartym kwartale 2024 r. urósł o 3,2 proc. rok do roku – podał w czwartek Główny Urząd Statystyczny (GUS). To oznacza, że pod koniec roku polska gospodarka przyspieszyła, choć ekonomiści liczyli na nieco lepsze dane.
Inflacja konsumencka w USA przyspieszyła z 2,9 proc. w grudniu do 3 proc. w styczniu, podczas gdy średnio spodziewano się, że pozostanie ona na grudniowym poziomie.
Amerykańskie sieci handlowe Costco i Trader Joe’s ograniczają liczbę jaj, które klienci mogą kupić za jednym razem, z powodu niedoboru spowodowanego ptasią grypą. „Z powodu ciągłych problemów z dostawą jaj obecnie ograniczamy zakupy do jednego tuzina (czyli 12 sztuk) na klienta dziennie we wszystkich sklepach Trader Joe’s w całym kraju” — powiedział CNN rzecznik sieci sklepów spożywczych.
W 2025 roku wzrost polskiego PKB przyspieszy do 3,5 proc. wobec szacowanego 2,9 proc. w 2024 r. Wzrost PKB w 2024 r. był gorszy od oczekiwanego, niemniej na tle innych państw europejskich rodzima gospodarka rozwija się relatywnie szybko.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas