Polacy wydali niemal 6 mld zł na używane produkty online

Najważniejszą motywacją do kupowania rzeczy używanych jest ich niższa cena. Coraz ważniejsze stają się również aspekty ekologiczne.

Publikacja: 21.10.2022 11:54

Polacy wydali niemal 6 mld zł na używane produkty online

Foto: Adobe Stock

Z badania Online Resale in Poland 2021 przygotowanego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że w sumie jedynie online Polacy rocznie wydają na używane produkty 6 mld zł. 58 proc. robiących zakupy z drugiej ręki decyduje się na produkty z kategorii moda, a 35 proc. sięga po elektronikę, a 30 proc. rzeczy z kategorii dom i ogród.

Kategorie, które na Allegro Lokalnie rosną najbardziej dynamicznie pod kątem liczby transakcji, to właśnie dom i ogród oraz kolekcje i sztuka.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili