W 2021 roku Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie, a w Polsce w ciągu roku aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy. Od początku wejścia na nasz rynek na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które z powodzeniem rozwijają swoją sprzedaż online.
Pierwszym sprzedanym na Shopee.pl produktem w historii był chip LED w cenie 9 zł. Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, przez wielu analityków pierwsza uznana była za najmocniejsze wejście na rynek. Wielu konsumentów z kolei skarżyło się w mediach społecznościowych na ogromną liczbę reklam - w telewizyjnych blokach reklamowych, ale i w radiu czy online. Pierwsza reklama z motywem z piosenki dla dzieci w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online i stała się viralem. Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., platforma wystartowała z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.
- Model biznesowy zakłada systematyczne budowanie sieci sprzedawców – co istotne, nie tylko z zagranicznych rynków, ale przede wszystkim - firm lokalnych, działających na danym rynku. Misją jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej – mówi Michał Tykarski, dyrektor rozwoju w Shopee.
Czytaj więcej
Sieć Kaufland wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów K-Scan podczas kupowania, co pozwala na przyspieszenie procesu. Na razie w kilku lokalizacjach.
W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały o różnym stopniu zaawansowania – przeznaczonych zarówno dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters, gdzie dostępne są materiały eksperckie i webinary dotyczące prowadzenia sprzedaży na platformie, skutecznego promowania i rozwijania swojego biznesu online.