Kolejki najlepszym sposobem na utratę klientów

75 proc. klientów w Europie zrezygnuje z zakupów, jeśli do kasy musi czekać dłużej niż 5 minut. Dla sklepów to coraz większy problem.

Publikacja: 05.07.2022 14:22

Kolejki najlepszym sposobem na utratę klientów

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Firmy handlowe starają się bowiem ciąć koszty obsługi i raczej spada obsada kas, a rozwiązania samoobsługowe zwłaszcza przy większych zakupach oznaczają jeszcze wydłużanie się kolejek, a nie ich skracanie. Tymczasem oczekiwania konsumentów w tym zakresie są zupełnie inne.

Z ostatniego raportu PayPal wynika, że 81 proc. Europejczyków przedkłada szybkość i prostotę obsługi kasowej nad jakiekolwiek inne elementy doświadczeń zakupowych. Ich strategię zakupową można określić jako „Szybko i łatwo”, to warunek konieczny dobrych zakupów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału