„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Brytyjskiej organizacji nadzorującej rynek reklamowy nie spodobała się reklama staników sportowych Adidasa, w której nagie piersi znalazły się w centrum zainteresowania.

Publikacja: 11.05.2022 16:07

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Foto: Bloomberg

Kampania Adidasa, w której dziesiątki nagich biustów promowały różnorodność oferowanych przez koncern staników sportowych, została zakazana przez brytyjską organizację zajmującą się nadzorem rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority). To efekt skarg, które wpłynęły do tej branżowej organizacji po kampanii Adidasa, w której nagie piersi były obecne na ogólnodostępnych plakatach czy w mediach społecznościowych. ASA uznała, że reklamy te uprzedmiotowiały kobiety „seksualizując je i sprowadzając do części ciała”. Problemem było też to, że reklamy te mogły być dostępne dla dzieci.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach