Polskie firmy chcą rozwijać e-handel. Większość uważa, że odnosi w tym sukces

Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Ogromny potencjał widać zwłaszcza na rynku B2B.

Publikacja: 27.04.2022 13:06

Polskie firmy chcą rozwijać e-handel. Większość uważa, że odnosi w tym sukces

Foto: Adobe Stock

Z najnowszego raportu na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że 41 proc. firm działa już na rynku B2B i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80 proc. przychodów czerpie właśnie z e-commerce.

Aż 95 proc. firm widzi pozytywne efekty uruchomienia sprzedaży w internecie, a większość firm uznaje je za sukces. Wśród najczęściej wymienianych korzyści firmy wskazują wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Aż 84 proc. firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Kolejne 5 proc. rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne jeszcze w tym roku.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Ceny w sklepach przyspieszają. Święta będą drogie
Handel
Dzięki tej umowie UE odbije ważny rynek zbytu Chinom. Mercosur coraz bliżej
Handel
Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę
Handel
Worldbox, czyli założyciel CCC ma nowy plan. „Podpiszę glejt na 5 lat”
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują