Polskie firmy chcą rozwijać e-handel. Większość uważa, że odnosi w tym sukces

Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Ogromny potencjał widać zwłaszcza na rynku B2B.

Publikacja: 27.04.2022 13:06

Polskie firmy chcą rozwijać e-handel. Większość uważa, że odnosi w tym sukces

Foto: Adobe Stock

Z najnowszego raportu na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że 41 proc. firm działa już na rynku B2B i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80 proc. przychodów czerpie właśnie z e-commerce.

Aż 95 proc. firm widzi pozytywne efekty uruchomienia sprzedaży w internecie, a większość firm uznaje je za sukces. Wśród najczęściej wymienianych korzyści firmy wskazują wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Aż 84 proc. firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Kolejne 5 proc. rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne jeszcze w tym roku.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Weszły w życie amerykańskie cła na unijną stal i aluminium. KE zapowiada odwet
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń