Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Choć nastroje konsumentów w związku z sytuacją w Ukrainie dołują, to handlowcy widzą poprawę swojej sytuacji.

Publikacja: 06.04.2022 14:13

Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak wynika z marcowego badania M/platform przeprowadzanego cyklicznie wśród właścicieli ponad 1,1 tys. małych sklepów, wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego wzrósł aż o 14,4 pkt. do 46,7 pkt, mimo że był niższy od prognoz o 3,2 pkt. Prowadzący małe i średnie sklepy z optymizmem patrzą na kwiecień, wskaźnik prognozujący na kolejny miesiąc wyniósł bowiem 57,1 pkt. i pierwszy raz od sierpnia 2021 r. ponownie przekroczył 50 pkt. Wzrostowi wskaźników towarzyszą rosnące obroty w handlu tradycyjnym, których wartość w marcu zwiększyła się o 9 proc. rdr. Za wzrostem obrotów stał wzrost średniej wartości koszyka o 4,8 proc., ale w naszych koszykach było nieco mniej produktów niż przed rokiem – średnio 4,8 produktu w marcu 2022 w porównaniu do 5 w marcu 2021.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie