Sztuczna inteligencja wchodzi do sklepów

Polskie firmy pracują nad innowacyjnym rozwiązaniem, które może zrewolucjonizować obsługę przy sklepowej kasie. Ta sama rozpozna kupowany towar, a klient będzie mógł ją obsłużyć głosem.

Publikacja: 14.02.2022 21:00

Kasy samoobsługowe w jednym z hipermarketów

Kasy samoobsługowe w jednym z hipermarketów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Już wkrótce w polskich sklepach staną kasy samoobsługowe z nowym interfejsem, wspieranym przez sztuczną inteligencję (AI) – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Nowatorskie rozwiązanie przeszło już szereg testów z użytkownikami. Za urządzeniem, które wprowadza automatyczną obsługę klientów w sklepach na nowy poziom stoją rodzime spółki M4B (dostarczające e-kioski do Hebe, Burger Kinga, czy KFC) oraz Symetria UX. Ta druga zaprojektowała oprogramowanie kas, które posiada niedostępne do tej pory funkcje obsługi głosem, rozpoznawania produktów położonych na wadze, czy podziału płatności.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Zamykają się drzwi do Królewca. Rosjanie grożą zajęciem Litwy w jeden dzień
Handel
Biały Dom zawiesza cła na auta i części z Kanady i Meksyku. Na razie na miesiąc
Handel
Versace na sprzedaż. Dom mody może przejąć jego włoski konkurent
Handel
Warren Buffett o cłach Trumpa: Są aktem wojny. Z biegiem czasu staną się podatkiem
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni