Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Produktów pod nazwą znaną w sklepach tylko jednej sieci podbijają nie tylko rynek papieru toaletowego czy wody. To także coraz częściej sprzęt.

Publikacja: 04.02.2021 12:39

Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Foto: AdobeStock

87 proc. konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu - wynika z badania firmy Inquiry. Firma podaje, że 14 proc. specjalnie wybiera produkty dostępne pod marką własną, 40 proc. kupuje niektóre kategorie produktów, zaś 33 proc. kupuje marki własne non-food rzadko. Marki własne artykułów przemysłowych najchętniej są kupowane przez osoby w wieku 25-34 lata i mało zamożne. Na rynku spożywczym udział marek własnych wynosi ok 20 proc. w ujęciu wartościowym i nieco ponad 30 proc. w ilościowym.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju