Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Produktów pod nazwą znaną w sklepach tylko jednej sieci podbijają nie tylko rynek papieru toaletowego czy wody. To także coraz częściej sprzęt.

Publikacja: 04.02.2021 12:39

Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Foto: AdobeStock

87 proc. konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu - wynika z badania firmy Inquiry. Firma podaje, że 14 proc. specjalnie wybiera produkty dostępne pod marką własną, 40 proc. kupuje niektóre kategorie produktów, zaś 33 proc. kupuje marki własne non-food rzadko. Marki własne artykułów przemysłowych najchętniej są kupowane przez osoby w wieku 25-34 lata i mało zamożne. Na rynku spożywczym udział marek własnych wynosi ok 20 proc. w ujęciu wartościowym i nieco ponad 30 proc. w ilościowym.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd