Aktualizacja: 24.11.2024 16:16 Publikacja: 18.01.2022 17:06
Foto: Adobe Stock
Ustawiane przez spółkę Cainiao (należącą do chińskiej grupy Alibaba) automaty do odbioru zakupów z platformy Aliexpress stanęła już m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu czy też Łodzi. Za procesy logistyczne i operacyjne odpowiedzialna jest polska firma Świat Przesyłek.
– Chcemy, aby Polacy nie musieli być uzależnieni od listonoszy czy kurierów i sami decydowali o tym, kiedy i w jakim czasie odbiorą zamówione przedmioty – mówi Piotr Kocoń, prezes Świata Przesyłek. Spółka odpowiedzialna jest za opracowanie procesów logistycznych i operacyjnych, przygotowanie siatki dostaw do urządzeń oraz za poszukiwanie lokalizacji. Podkreśla, iż zainteresowanie punktami nadań i odbiorów rośnie od lat. Z jednej strony są nimi zainteresowani sami klienci, którzy doceniają wygodną formę odbierania zakupionych przedmiotów, a z drugiej lokalni przedsiębiorcy i właściciele gruntów dostrzegają sposób na dodatkowy, stabilny zarobek z tytułu wynajmu.
Aż 80 proc. Polaków wciąż boi się wzrostu cen zwłaszcza podstawowych produktów. W efekcie stawiają na oszczędzanie, choć jednocześnie ponad 70 proc. planuje polować na okazje podczas czarnego piątku.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Sprzedawcy internetowi już zwierają szyki w związku ze zbliżającym się sezonem zakupów świątecznych. Przy wciąż kiepskiej koniunkturze konsumenckiej orężem w walce o uwagę klientów będą głównie ceny.
80 proc. przebadanych produktów jakie kontrolerzy kupili za pośrednictwem popularnych platform internetowych jak Temu, Wish czy AliExpress nie spełniało europejskich norm bezpieczeństwa zabawek
W najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek przedstawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Chińska platforma zakupowa rusza z nową usługą i zaprasza polskie firmy do sprzedaży za jej pośrednictwem, także na rynki zagraniczne. To wejście na rynek kontrolowany dotąd przez Allegro, Amazona czy Empik.
Nawet bez uchwalania nowych przepisów, a tylko na bazie już obowiązujących, rząd chce szerszych kontroli serwisów e-commerce, takich jak np. Temu. Szereg działań prowadzi już choćby UOKiK, a to dopiero początek ofensywy.
Komisja Europejska planuje znieść próg 150 euro, poniżej którego zakupy spoza UE są zwolnione z cła. Uderzy to w falę przesyłek z zakupami z chińskich platform internetowych.
Komisja Europejska rozpoczęła formalne dochodzenie przeciwko AliExpress, internetowej platformie sprzedażowej należącej do chińskiego koncernu Alibaba. Podejrzewa, że m.in. daje ona dostęp klientom do podrabianych leków i do pornografii.
Udział zagranicznych platform nie zmienia się od lat. Polacy obawiają się zakupów przez internet w innych krajach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas