Papier toaletowy mocno zdrożeje w nowym roku

Koncern Essity, właściciela takich marek jak Zewa, Tempo, Libresse, Lotus i Tena, zapowiada 20-procentową podwyżkę cen papieru toaletowego, chusteczek do nosa a także ręczników kuchennych.

Publikacja: 20.12.2021 13:42

Papier toaletowy mocno zdrożeje w nowym roku

Foto: Adobe Stock

Według tygodnika „Der Spiegel” szwedzki potentat zapowiedział 20-procentowe podwyżki swoich wyrobów papierowych „aby zrekompensować wzrost kosztów”. Informację potwierdził szef działu dóbr konsumpcyjnych Essity Volker Zöller w rozmowie z portalem informacyjnym T-Online. „To, co wydarzyło się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, nie jest już normalne” – powiedział Zöller.

Papier toaletowy jest wytwarzany z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak makulatura oraz z krótkowłóknistej celulozy, takiej jak drewno eukaliptusowe. Ceny pulpy celulozowej mocno poszły w górę - wyjaśnia Essity. Do tego dochodzą aktualne problemy logistyczne. „Ceny logistyczne wzrosły w niektórych przypadkach czterokrotnie. To jeszcze pogorszyło sytuację” - powiedział Zöller. „Sytuacja nie ulegnie poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wzrost cen jest zatem nieunikniony” – dodał Zöller w rozmowie z T-Online.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd