Z danych branżowej organizacji ZPPHiU na podstawie raportów Proxi cloud i danych pozyskanych od członków wynika, iż w październiku do wielu galerii nie wróciła połowa klientów.

W całej Polsce ma miejsce od kilkunastu do kilkudziesięciu procent mniej wizyt niż przed pandemią, a rekordowy spadek to 75 proc. Organizacja podkreśla, że zaledwie jedno centrum handlowe w Polsce ma więcej wizyt klientów niż w 2019 r., choć jedynie o kilka procent.

– Zmiana w zachowaniach konsumenckich jest wyraźna – klienci przychodzą do sklepów świadomie, skoncentrowani na zakupach. Mniejsza liczba klientów przekłada się na ich zwiększone bezpieczeństwo – to pozytyw, jaki dostrzegamy w tych trudnych czasach – komentuje zarząd ZPPHiU.

Właściciele obiektów podkreślają, iż ruch powoli się odbudowuje. W listopadzie trudno wskazać na stały trend, patrząc na dane tygodniowe, widać ogromną zmienność, co pokazuje badanie ShopperTrak Index. W tym kończącym się 7 listopada klientów w ujęciu rocznym było 24 proc. więcej, ale w porównaniu z wcześniejszym tygodniem o 15,2 proc. mniej. W kolejnym roczny wynik się podwoił – przed rokiem obowiązywały ograniczenia w centrach. Według badania klientów jest narastająco o 6 proc. więcej niż w 2020 r.