Aktualizacja: 24.11.2021 21:00 Publikacja: 24.11.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Pandemia zwiększyła aktywność polskich firm i konsumentów w internecie, gdzie robi już zakupy ponad 61 proc. Polaków – wynika z ogłoszonych w środę danych GUS. Według nich rośnie popularność zakupów online na wsiach, gdzie już ponad 56 proc. mieszkańców w wieku 16–74 lat zamawiało produkty albo usługi online w ostatnich dwunastu miesiącach. To prawie o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.
Dane GUS wskazują też, że do nowych technologii w biznesie i e-handlu przekonuje się oraz więcej firm. Już prawie 18 proc. przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty lub usługi w internecie (wśród dużych firm ponad dwie piąte), a jeszcze szybciej zyskują na popularności social media. W tym roku już prawie połowa badanych przez GUS przedsiębiorstw (45,6 proc.) korzystała z mediów społecznościowych (o 9 pkt. proc. więcej niż dwa lata wcześniej), natomiast wśród dużych firm już prawie siedem na dziesięć.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Popularna w Polsce sieć sklepów sprzedająca elementy wyposażenia wnętrz ma problemy. Sąd w Warszawie otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA – dowiedział się serwis dlahandlu.pl.
Projekt rozwijany przez Wordware, spółkę założoną przez Filipa Kozerę, może być rewolucją w tworzeniu narzędzi sztucznej inteligencji. Międzynarodowi inwestorzy zdecydowali właśnie wyłożyć na niego fortunę.
Europejki pracujące w branży technologicznej wciąż zmagają się z wieloma problemami. Luka płacowa jest tylko jednym z nich. Mało optymistycznych danych na temat sytuacji kobiet działających w tym sektorze dostarcza najnowszy raport firmy Atomico.
Aplikacja Pro Speed Test miała być pomocą przy reklamacjach jakości stacjonarnego internetu. Od kilku tygodni nie ma już certyfikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I nie ma go dziś nikt. Co planuje regulator?
Boom na sztuczną inteligencję sprawił, że potężny strumień pieniędzy inwestorów został skierowany właśnie na projekty AI. Eksperci mówią już o bańce spekulacyjnej, a Europejski Bank Centralny ostrzega przed załamaniem rynku.
Automatyzacja rozliczeń podatkowych jest wymuszona prawem, ale może przynieść też korzyści dla samych podatników.
Pomysł stworzenia funduszu innowacji pod egidą resortu obrony i mocne zaangażowanie armii w rozwój technologii sztucznej inteligencji to kierunki, które zdaniem ekspertów mogłyby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Jest jednak „ale”.
Wzrost aktywności akwizycyjnej w Europie powinien przełożyć się na zainteresowani polskimi firmami IT.
Czasy się zmieniają, a prawnicy specjalizujący się w ochronie danych osobowych nadal twierdzą, że to Urząd Ochrony Danych Osobowych powinien kontrolować dane i sztuczną inteligencję.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas