Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Niemal 60 proc. Polaków robi to raz lub kilka razy w miesiącu, a przejście do zakupów internetowych to jeden z głównych efektów pandemii.

Publikacja: 27.10.2021 14:32

Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Foto: Adobe Stock

Z raportu polskiej firmy Advox wynika, że niemal 50 proc. badanych podczas e-zakupów wydaje 101-300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów. Obecnie zakupy w sieci regularnie robi ponad 70 proc. internautów, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej.

- Właściwe określenie grup docelowych i dostosowanie do nich działań marketingowych, poznanie potrzeb, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz zrozumienie, co zachęca i zniechęca ich do zakupów w danym sklepie, jest absolutnie kluczową kwestią w prowadzeniu tego typu biznesu - mówi Rafał Gadomski, prezes Advox Studio, które wspiera firmy w rozwoju e-sprzedaży.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału