Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Niemal 60 proc. Polaków robi to raz lub kilka razy w miesiącu, a przejście do zakupów internetowych to jeden z głównych efektów pandemii.

Publikacja: 27.10.2021 14:32

Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Foto: Adobe Stock

Z raportu polskiej firmy Advox wynika, że niemal 50 proc. badanych podczas e-zakupów wydaje 101-300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów. Obecnie zakupy w sieci regularnie robi ponad 70 proc. internautów, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej.

- Właściwe określenie grup docelowych i dostosowanie do nich działań marketingowych, poznanie potrzeb, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz zrozumienie, co zachęca i zniechęca ich do zakupów w danym sklepie, jest absolutnie kluczową kwestią w prowadzeniu tego typu biznesu - mówi Rafał Gadomski, prezes Advox Studio, które wspiera firmy w rozwoju e-sprzedaży.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili