IKEA oficjalnie opublikuje wyniki we wtorek, „Rzeczpospolita” poznała je jako pierwsza. Dane dotyczą okresu od września 2020 r. do sierpnia 2021 r. i oznaczają wzrost sprzedaży o 9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, pomimo wyzwań związanych z pandemią.
– Zainwestowaliśmy zarówno w stacjonarną, jak i cyfrową sprzedaż, rozwijaliśmy usługi zdalnego planowania i sprzedaży. Przygotowaliśmy jeszcze lepszą ofertę dla tych, którzy cenią jakość i niskie ceny, pomagając im zrealizować marzenia dotyczące lepszego życia w domu – mówi Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce. - Osiągnęliśmy to pomimo trudnego okresu pandemii, zakłóceń w międzynarodowym systemie frachtu morskiego, przy ograniczonej dostępności niektórych surowców i braku kierowców w całej Europie - dodaje.