Aktualizacja: 06.10.2021 21:00 Publikacja: 06.10.2021 21:00
Foto: Bloomberg
Inflacja zbliżająca się do 6 proc. to jedno, z drugiej strony są już dwucyfrowe podwyżki cen w wielu podstawowych kategoriach – jak chleb, niektóre warzywa czy nabiał oraz mięso. W efekcie sieci handlowe stają wobec wyzwania, jak odróżnić się z ofertą na tle konkurencji i zachęcić klientów do wizyt jeszcze atrakcyjniejszymi cenami.
Jednym z głównych sposobów osiągnięcia tego celu są towary pod markami własnymi, które z racji prostszych opakowań i braku marketingu są wciąż sporo tańsze od odpowiedników pod znanymi markami. Obecnie, według światowego stowarzyszenia producentów PLMA, w Polsce w ujęciu ilościowym odpowiadają już one za ponad 30 proc. rynku produktów spożywczych i chemicznych, a wartościowo to niemal 20 proc. Najsilniejsza jest ich pozycja w przypadku produktów higienicznych, jak papier toaletowy, ale również makaronów czy innych produktów sypkich. Polska jest także fenomenem, ponieważ w przypadku rynku pieluch liderem jest także marka własna, co nie zdarza się na innych rynkach.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Dekarbonizacja, nakłady inwestycyjne na „zielone” rozwiązania i konkurencyjność w ścisłym znaczeniu to trzy elementy, które powinny składać się na proces konkurencyjnej transformacji energetycznej.
Nie ma ekonomicznego bezpieczeństwa bez konkurencyjności, a jednym z głównych przeciwników konkurencyjności jest przeregulowanie – uważa Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu w KPRM ds. Unii Europejskiej.
W mBanku zrównoważone finanse to zarówno wsparcie dużych firm, budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych, ale także finansowanie działalności średnich i małych podmiotów - mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
Studenci, studentki i doktoranci pięciu warszawskich uczelni, biorący udział w Akademii Przedsiębiorczości BraveCamp, walczyli o nagrody o łącznej wartości 30 tys. zł.
Największy w Polsce producent hydrauliki siłowej, rozwijający nie tylko produkcję cywilną, ale i obronną, sprzedaż zagraniczną rozpoczął 35 lat temu.
O rozwoju w obszarach zielonej energii i technologii i o tym, dlaczego firma zdecydowała się na wejście w sektor transportu kolejowego, oraz jakie są cele inwestycji w platformę OnTrain, mówią Maciej Dyjas, współwłaściciel i partner zarządzający w Griffin Capital Partners, oraz Tomasz Mrowczyk, partner współzarządzający w Griffin Capital Partners.
Transformacja energetyczna oznacza inwestycje. Dlatego kluczową rolę odgrywa w niej sektor finansowy, który coraz częściej analizuje plany dekarbonizacyjne swoich klientów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas